Każdy parający się magią natury może wykorzystać swoją wiedzę oraz magię, by hodować zioła na eliksiry samodzielnie. Wystarczy do tego
lampa, donica, nasiona oraz odrobina
magii. Żeby korzystać z poniższej mechaniki, postać musi mieć przynajmniej
pierwszy poziom magii natury.
Podstawowa lampa - 80$
Wydajniejsza lampa - 120$
Donica - 30$
Nasiona:► Czerwona koniczyna - Koszt: 40$
► Imbir - Koszt: 25$
► Jaśmin - Koszt: 25$
► Lawenda - Koszt: 25$
► Moringa Oleifera - Koszt: 40$
► Mucuna Pruriens (velvet bean) - Koszt: 40$
► Pomarańcza Bergamotka - Koszt: 40$
► Ptilotus Exaltatus - Koszt: 40$
► Szałwia - Koszt: 25$
► Verbena Hastata (niebieska werbena) - Koszt: 40$
► Wierzba Biała - Koszt: 25$
► Żeń-szeń Syberyjski - Koszt: 40$
Nasiona ziół niedostępnych do normalnego kupna: ► Nagietek Lekarski - Koszt: 30$
► Jeżówka Purpurowa - Koszt: 30$
► Mieczyk Błotny - Koszt: 30$
► Ślaz Różany - Koszt: 30$
► Goździk Chiński - Koszt: 30$
► Wierzbówka Kiprzyca - Koszt: 30$
► Chaber Bławatek - Koszt: 30$
Opis
Ktoś kto chce hodować własne zioła, musi jednorazowo zaopatrzyć się w donicę oraz lampę. Do tego potrzebne będą jeszcze odpowiednie nasiona. Z jednego pakietu nasion wyrośnie ilość ziół wystarczająca na dwie porcje eliksiru. Jeśli na kościach wypadnie 10, wówczas oprócz porcji ziół, hodowca otrzyma również nasiona hodowanej rośliny. Proces siania przeprowadza się na fabule, a po wszystkim trzeba jeszcze rzucić kością na magię natury.
Hodowanie roślin nie jest odporne na krytyczne porażki. W przypadku, gdy w czasie hodowania, wypadnie krytyczna porażka z jedną 1, wówczas doniczka ulega zniszczeniu. Jeśli wypadnie więcej krytycznych 1 (to znaczy takich, które nie zostały "usunięte" przez sukcesy), wówczas lampa ulega zniszczeniu.
Poziom trudności:
► Z lampą podstawową - 7
► Z lampą wydajniejszą - 6
Jeżeli magik ma dyscyplinę
Botanika może oprócz tego odjąć sobie jeden.