Story of Magic


 :: 
Organizacja
 :: Wiki
Światy
Story of Magic
Światy Fd79c4e142d48381ed6eff66c6bcd53b
Przynależność : Kadra forum
Story of Magic
Administrator
Światy
W uniwersum znajduje się niezliczona ilość światów. Poniżej znajdziesz informacje o światach odkrytych do tej pory na forum.

Fillory
Opis świata
Punkty Geograficzne
Mieszkańcy
Seria książek o Fillory

Gdzieniebądź
Opis świata
Odkryte miejsca
Mieszkańcy
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
09.10.23 18:21
https://story-of-magic.forumpolish.com https://story-of-magic.forumpolish.com https://story-of-magic.forumpolish.com https://story-of-magic.forumpolish.com https://story-of-magic.forumpolish.com
Powrót do góry Go down
Story of Magic
Światy Fd79c4e142d48381ed6eff66c6bcd53b
Przynależność : Kadra forum
Story of Magic
Administrator
Fillory
Opis świata
Według legend Fillory zostało stworzone przez dwóch baranich bogów, Umbera i Embera, a pierwszego z nich nikt nie widział od lat. Mówiono o nim jako o cieniu głośnego Embera. Zgodnie z legendami, wynurzyli się oni z muszli wyrzuconych na brzeg i zaczęli tworzyć baśniowy świat, pełen nierówności, magii i odrobiny szaleństwa.
Fillory w praktyce jest płaską planetą, z jasno określonymi krańcami, z których faktycznie da się spaść. Co się wówczas dzieje? Tego nie wie nikt, bowiem nikt nie jest tak odważny, żeby sprawdzić. Planeta unosi się w przestrzeni kosmicznej, podobnie jak pozostałe planety, w tym Gdzieniebądź. Podobnie jak do pozostałych miejsc, do Fillory można się przez Gdzieniebądź dostać.
Planeta jest pełna sprzeczności - z jednej strony, jest światem wyjętym z baśni dla dzieci, w postaci Królestwa Fillory, z drugiej zaś strony, jest nieprzyjaznym, ostrym miejscem, w postaci Lorii. Jednakże pewne jest jedno, Fillory działa tylko i wyłącznie dzięki magii, która napędza ten świat, ułatwiając, bądź utrudniając, mieszkańcom życie.

Punkty geograficzneKrólestwo Fillory
Królestwo Fillory zawsze było oczkiem w głowie Embera i Umbera. Pewnie dlatego, ta część Planety Fillory, to najbardziej magiczna i baśniowa kraina. Jego tereny porastają piękne łąki, lasy, przecinane świeżymi, magicznymi strumieniami i rzekami o magicznych właściwościach. Mapy Królestwa zostały rozrysowane przez rodzeństwo Chatwinów, stąd, niejednokrotnie, nazwy niektórych miejsc są zgoła dziecinne. Kraina jest zaludniona przez zwykłych Filorian, jak również przez gadające zwierzęta, magiczne stworzenia takie jak driady, krasnoludy, nimfy czy Ujadające Bestie.

Zamek Whitespire
Zamek Whitespire to cud architektury, wybudowany przez krasnoludy zamieszkujące Fillory. Jest wykonany z pięknego, białego kamienia. Zdobią go strzeliste wieże, zwieńczone lśniącymi kopułami. Zamek Whitespire został wybudowany tylko i wyłącznie po to, żeby zasiadali w nim władcy Fillory, a zgodnie z wolą Umbera i Embera, mogą to być tylko “Dzieci Ziemi”. Gdy władców nie ma, ich rolę realizują Pickwickowie, rodzina stewartów, która, czasami, niechętnie rozstaje się z władzą.

Latający Las
Latający Las jest wyjątkowo gęsty i wiecznie zasnuty mgłą. Jak się okazuje, w skład mgły wchodzi wysokie stężenie opium, co nie ułatwia poszukiwaczom przygód przemieszczania się, jako że często się w nim gubią. Niemniej, doświadczenie na pewno jest wyjątkowe.

Studnia
Studnia czy Źródło, to jedno z najważniejszych, z perspektywy funkcjonowania Fillory, miejsc. Ta niepozorna, kamienna studnia jest źródłem wszelkiej magii, zasilającej zarówno planetę Ziemia, jak również planetę Fillory. Lokalizacja Studni nie jest oznaczona na żadnej z map, zdaje się, że tylko Ember wie, gdzie ona jest. Podobno znajduje się w głębi lasów i zdecydowanie wygląda tak, jak można by się spodziewać.

Las Drzewców
Las Drzewców, czy rozumnych drzew, to las zamieszkany i zrobiony przede wszystkim z Drzewców. Nie wchodzą one chętnie w kontakt z Filorianami, wysyłając jako swoich przedstawicieli driady. Las jest gęsty i bez przewodnika może stanowić nie lada zagrożenie dla poszukiwaczy przygód, jako że potrafi się zmieniać nie do poznania w ułamku sekundy.

Strumień Chatwinów
Strumień Chatwinów to wyjątkowe, magiczne miejsce. Jego woda znana jest z tego, że może uleczyć niemalże każdą przypadłość.

Zewnętrzne Wyspy
Zewnętrzne Wyspy to archipelag, który administracyjnie przynależy do Królestwa Fillory, ale Filorianie zapominają o ich istnieniu tak długo, jak wyspiarze nie są do czegoś im potrzebni. Ludność raczej jest biedna, a klimat typowo wyspiarsko - tropikalny. Wysepki raczej są malutkie i porozrzucane po morzu, bez większego kontaktu z resztą świata. Okazjonalnie, jacyś ziemscy poszukiwacze przygód trafiają na wyspy w ramach jakiejś swojej przygody powierzonej przez Embera i Umbera, co zwykle przysparza wyspiarzom więcej stresu niż pożytku.

Loria
Loria to sąsiadujące z Fillory królestwo, które diametralnie różni się od baśniowego Fillory. Cechuje ją ostry klimat, jak również to, że jest tam zdecydowanie mniej magii pochodzącej ze źródła. W związku z tym, w Lorii nie mieszkają gadające zwierzęta czy inne magiczne stworzenia, które można spotkać na terenach Królestwa Fillory. Zamiast tego, zamieszkują ją Lorianie, twardzi ludzie, radzący sobie z wszelkimi brakami.
Budownictwo w Lorii odbiega od baśniowych budynków Królestwa. Lorianie stawiają na pragmatyczne, niskie budynki, dbając o ich właściwe ocieplenie i obronność. Tereny państwa to raczej skute lodem pustkowia, nieprzyjemne lasy i wysokie szczyty.

Obóz Ekspedycji
Obóz jest miejscem, które budzi niepokój w lokalnych mieszkańcach. Usytuowany na granicy Królewstwa Fillory i Lorii, gdzieś w mroźnych górach. Jest doskonale zamaskowany, toteż wszyscy ci, którzy w nim nie mieszkają, mają problem z odnalezieniem jego lokalizacji. Zamieszkiwany jest przez część załogi Obieżyświata, jak również inną część wampirzej Hordy.

MieszkańcyEmber i Umber
Ember i Umber to bliźniaczy, barani bogowie, którym powierzono w opiekę Fillory. To oni odpowiadają za to, jak magiczny jest ten świat, oni stworzyli prawa nim rządzące. Ember znany jest ze swojej kapryśności i sympatii do ziemskich słodyczy, zaś Umber znany jest ze swojego pedantycznego podejścia do świata. Obydwa równoważą się, tworząc harmonię dziecinności i poważnej dorosłości.

Ujadające Bestie
To siedem istot, stworzonych przez Embera i Umbera, w pewnym stopniu napełnione ich magią. Zamieszkują Królestwo Fillory i chowają się przed wzrokiem pozostałych mieszkańców, jako że, gdy zostaną pochwycone, muszą spełnić życzenie swojego łowcy, bo inaczej nie zaznają odpoczynku. Warto jednak pamiętać, że Ujadające Bestie niejednokrotnie spełniają życzenia dosłownie, więc trzeba bardzo ostrożnie sobie czegoś życzyć. Co istotne, nie są w stanie spełnić życzeń, które dotyczą przekraczania granicy życia i śmierci.

Filorianie
Mimo że Fillory jest przede wszystkim zamieszkane przez magiczne stworzenia, ludzcy mieszkańcy nie potrafią operować magią. Nie różnią się niczym od ludzi mieszkających na ziemi, chociaż zdecydowanie Fillory technologicznie odbiega od ziemskich standardów. Szukając porównania, technologicznie zatrzymali się na poziomie ziemskiego średniowiecza; próżno szukać wśród nich broni palnej.
Filorianie to lud z gruntu pokojowy, rolniczy i mocno uzależniony od tego, że w Fillory niemal wszystko jest magiczne. Ich życie, mimo średniowiecznych standardów, nie należy do najtrudniejszych, jako że magia znacząco ułatwia im rolnictwo, transport czy nawet pozyskiwania dóbr luksusowych. Magia właśnie jest główną osią konfliktu między państwem Fillory a ludem pochodzącym z Lorii.

Lorianie
Lorianie są ludem w stanie zimnej wojny z Filorianami o zasoby magii. Zamieszkują niewielkie, bardzo skoncentrowane miasta. Nie mają zbyt rozwiniętej kultury rolniczej, będąc ludem raczej zbieracko łowieckim. Są zazwyczaj oschli w obyciu, a dla Filorian często nazbyt barbarzyńscy. Nie boją się bitew. Gdyby szukać ziemskiego porównania, najprawdopodobniej byłoby im najbliżej do trochę bardziej pokojowych wikingów, jako że nie mają warunków do bezpiecznego najeżdżania Fillory, ze względu na braki w magii.

Gadające zwierzęta
Gadające zwierzęta zamieszkują całe Fillory i są dokładnie tym, co nazwa wskazuje. Można spotkać każde zwierzę, które będzie umiało posługiwać się ludzką mową. Część z nich posługuje się tylko językiem zwierzęcym, chociaż są Filorianie, którzy pracują jako tłumacze. Co ciekawe, z czego Filorianie nie zdają sobie sprawy, gadające zwierzęta obecnie stanowią większość populacji Fillory. Gadające zwierzęta czasami prowadzą przydrożne karczmy, handlują - starają się robić to, na co pozwalają im ich fizyczne ograniczenia.  

Rozumne drzewa
Rozumne drzewa, czy drzewce, zamieszkują swój las i raczej nie wchodzą w ludzkie konflikty. Strzegą swojego lasu i swojej magii, a porozumiewanie się z nimi nie należy do najłatwiejszych. Potrzebni są w tym celu tłumacze, których role często pełnią driady czy nimfy. Drzewce, o dziwo, są nacją raczej bojowo nastawioną, jeśli przekroczy się ich granice bez zgody. Co zaskakujące, żyją w dość dobrej komitywie z gadającymi zwierzętami.

Inni
Oprócz wcześniej wymienionych, Królestwo Fillory, zamieszkują też inne, baśniowe stworzenia. W lasach i miasteczkach można spotkać krasnoludy, specjalizujące się w magicznym kowalstwie, nimfy i driady zamieszkujące swoje polany i pilnujące ich bezpieczeństwa, czy klany elfów rozproszone po lasach. Oficjalnie, nie przynależą do ludności Królestwa Fillory, nazbyt zajęte swoimi własnymi sprawami, chociaż czasami zdarzy im się zaangażować w bardziej naglące, codzienne kwestie państwa.

Seria książek o FilloryFillory and further, jest to seria książek, istniejąca w uniwersum Magików. Została napisana przez Christophera Plovera i opowiada o piątce dzieci, które odkrywają magiczny świat Fillory. Seria oficjalnie składa się z pięciu książek, plotki głoszą, że istnieją dwie kolejne, jednak nigdy nie zostało to potwierdzone. Fillory jest prawdziwe, a Plover spisywał przygody, które opowiadali mu Chatwinowie.

Ogólne informacje
Podczas pierwszej Wojny Światowej rodzeństwo Chatwin musiało przeprowadzić się do swojej ciotki Maude, mieszkającej wówczas w Cromwell. Dzieci, podczas eksploracji nowego domu, znalazły przejście w starym zegarze do innego świata - Fillory. Tam przeżywali przeróżne przygody, o których później opowiadali panu Ploverowi, który był ich sąsiadem. Ten dzięki temu po latach był w stanie wydać swoją pierwszą książkę - The world in the walls. Wkrótce książka okazała się hitem literatury dla dzieci i młodzieży.

Główną osią fabularną książek o Fillory są przygody Chatwinów. Zwiedzają oni magiczną krainę, przy okazji poznając panujące w niej zwyczaje. Antagonistą serii jest Wiedźma Czasu, która obrała sobie za cel w szczególności Jane Chatwin.

Chatwinowie
Martin Chatwin - Najstarszy z rodzeństwa Chatwinów. Po wydaniu drugiego tomu Fillory z jakichś powodów przestało go do siebie zapraszać. Z tego względu Jane znalazła w krainie guzik, dzięki któremu Martin mógł do niej wrócić. Pomogło jej w tym jedno ze Stworzeń Zadań, które Jane pochwyciła. W zamian, to podarowało jej przedmiot, dzięki któremu Martin mógł wracać.
Fiona Chatwin - Druga w hierarchii wieku, zaraz po Martinie, Fiona była osobą, która wraz ze starszym bratem odkryła przejście do Fillory w starym zegarze ciotki Maud.
Rupert Chatwin - Często pojawiająca się postać w historii o Chatwinach, jest ściśle związany z Jane.
Helen Chatwin - Niewiele o niej wiadomo, w książkach występuje sporadycznie.
Jane Chatwin - Najmłodsza z rodzeństwa, która przez całą serię książek zmagała się z Wiedźmą Czasu. Ta z kolei wybrała sobie Jane jako główny cel.


Lista książek i krótkie opisy

The World in the Walls - Pierwsza książka z serii o Fillory, która była wstępem do całości historii. Martin i Fiona Chatwin odkrywają przejście do magicznego świata poprzez stary zegar, należący do ich ciotki Maud. Ich rodzeństwo widzi jak wchodzą do niego, a po paru minutach wychodzą, ubrani i uczesani inaczej. W tej książce zostaje też zaprezentowana Wiedźma Czasu. Rodzeństwo próbuje ją powstrzymać przed zatrzymaniem czasu.

The Girl Who Told Time - Książka opowiada o przygodach Helen i Ruperta Chatwina, którzy dzięki magii Wiedźmy Czasu przenoszą się do Fillory z przeszłości.

The Flying Forest - Rupert i Fiona dostają się do Fillory, poprzez wspięcie się na drzewo. Na miejscy pomagali swojemu przyjacielowi, lampartowi o imieniu Hotspots, który nie mógł spać, przez tajemniczy, tykający dźwięk. Była to pierwsza książka, która nie sprzedała się dobrze przez to, że czas jej wydania, pokrył się z wydaniem Hobbita.

The Secret Sea - Książka, która sprzedała się jeszcze gorzej. Ostatnia książka wydana za życia Plovera. Głównymi bohaterami są w niej Jane oraz Rupert, którzy próbują odzyskać Fillory z rąk Wiedźmy Czasu.

The Wandering Dune - Ostatnia oficjalnie wydana książka w serii o Fillory. Została stworzona z notatek oraz manuskryptu, pozostawionego przez autora po jego śmierci. Jest to najbardziej mroczna książka w serii.

Ciekawostki o świecie Fillory
► Każda książka ma bardzo podobny schemat. Z jakichś przyczyn całe rodzeństwo, albo jego część, zostaje wciągnięte do Fillory, tam przeżywa przygodę, a następnie wraca - wszystko w kilka minut. W prawdziwym świecie bowiem czas mija inaczej niż w Fillory.
► Świat Fillory jest oparty o świat Narnii C.S. Lewisa.
► Władcami Fillory mogą być tylko "dzieci ziemi". W Białej Iglicy (zamku Fillory), znajdują się cztery trony, dla czterech władców. Chatwinowie również na nich zasiadali.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
09.10.23 19:12
https://story-of-magic.forumpolish.com https://story-of-magic.forumpolish.com https://story-of-magic.forumpolish.com https://story-of-magic.forumpolish.com https://story-of-magic.forumpolish.com
Powrót do góry Go down
Story of Magic
Światy Fd79c4e142d48381ed6eff66c6bcd53b
Przynależność : Kadra forum
Story of Magic
Administrator
Gdzieniebądź
Gdzieniebądź to zbiór połączonych ze sobą planet w kształcie Wstęgi Möbiusa. Na każdej z nich znajduje się niezliczona liczba fontann, prowadząca do różnych światów. Nie ma jednej, pełnej mapy Gdzieniebądź, a oznaczenia fontann, które służą za portale, są niewystarczająco jasne, by każdy mógł odgadnąć, dokąd zaprowadzą go wody danej fontanny. Planety wydają się dość puste i niemalże niezamieszkane. Bardzo długo, głównymi odwiedzającymi byli Podróżnicy ze wszystkich światów, jako że fontanny znacząco ułatwiają im podróże.
Klimat w Gdzieniebądź jest łagodny - temperatura nie przekracza dwudziestu stopni, zawsze jest nieco pochmurno. Tereny planet są niesamowicie nudne - raczej płaskie, pokryte ciągami labiryntów z żywopłotów i placyków poświęconych poszczególnym fontannom. Łatwo się zgubić, zwłaszcza że czas w Gdzieniebądź w zasadzie nie płynie. To, co dla człowieka przebywającego na tych planetach będzie dwoma tygodniami, na Ziemi może być latami. Czasami zdarza się też odwrotnie - ten wymiar wydaje się wyjątkowo pokrzywiony.
Oprócz fontann i portali, w Gdzieniebądź znajduje się główna siedziba Biblioteki. To nieskończona biblioteka, w której znajdują się księgi życia wszystkich żywych istot, jak również po prostu wszystkie kiedykolwiek napisane książki.
Obecnie, część fontann Gdzieniebądź uległa uszkodzeniu, a ich wody mieszają się. Bibliotekarze starają się przeciwdziałać szkodzie, ale z marnymi skutkami.

Odkryte miejscaFontanna prowadząca na Ziemię
Ziemska fontanna niczym nie wyróżnia się na tle innych fontann. Jest okrągła, a woda w niej nie płynie. Na środku stoi rzeźba, przedstawiająca kobietę w greckim stylu, trzymającą dzban, z którego powinna wylewać się woda.

Fontanna prowadząca do Fillory
Fontanna Fillory to również okrągły, chociaż znacząco większy zbiornik wodny, w którego centrum stoi sporych rozmiarów rzeźba, przedstawiające dwa baranie łby, zwrócone do siebie tyłem. Najprawdopodobniej jest to odwołanie do herbu Królestwa Fillory.

Oddział Biblioteki
Gdzieniebądź to siedziba główna Biblioteki. Zakon Biblioteki odpowiadał za stworzenie Gdzieniebądź, chociaż nikt otwarcie nie mówi w jaki sposób. Sama zaś Biblioteka zawiera wszystkie książki kiedykolwiek napisane, jak również książkę życia każdej osoby w ramach multiversum. Biblioteka to nieskończona przestrzeń, ciągnąca się pod ziemią Gdzieniebądź, wypełniona regałami uginającymi się pod książkami. Każdy może wyrobić sobie kartę biblioteczną, jeśli dotrze do Biblioteki. Dotarcie jednak wymaga odnalezienia jednego z wielu wejść znajdujących się na powierzchni.
Z Biblioteki nie wolno wynosić książek, chociaż Bibliotekarze czasami kopiują interesujące czytelników strony. Książki, które są uznane za nazbyt niebezpieczne, przetrzymywane są w Zatrutym Pokoju, z którego bez odpowiednich zabezpieczeń, nie da się wyjść bezpiecznie.

MieszkańcyZagubieni
Do Gdzieniebądź wielu trafia przez przypadek i nie jest w stanie później odnaleźć drogi do domu. Ci, którzy nie chcą się poddać reżimowi Biblioteki, przybierają często bardziej kanibalistyczny i piracki tryb życia. Tworzą małe bandy zbójeckie, które polują na nowoprzybyłych - czasami ze względu na okup, czasami tylko po to, żeby zaspokoić głód. Większość z nich para się magią w sposób podobny do guślarzy, chociaż trudno mówić o porównywalnym poziomie ucywilizowania.

Bibliotekarze
Bibliotekarze to wyspecjalizowani magicy, najczęściej specjalizujący się w magii wiedzy, którzy przybyli do Biblioteki w poszukiwaniu wiedzy i dołączyli później do Zakonu. Często, ich szeregi zasilają również Podróżnicy, chociaż zazwyczaj dzieje się to w efekcie podpisania jakiejś niezbyt korzystnej umowy o pracę, która zobowiązuje ich do pracy nawet po śmierci.
Bibliotekarze mają stały dostęp do wszystkich ksiąg, chociaż Zakon jest wyjątkowo ściśle zorganizowany, strzegąc przed nowicjuszami swoich największych tajemnic i najbardziej niebezpiecznych ksiąg. Bibliotekarze w zasadzie nie odczuwają upływu czasu i nie starzeją się, chyba że wyjdą poza tereny Gdzieniebądź, co nie zdarza im się nazbyt często.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
09.10.23 19:26
https://story-of-magic.forumpolish.com https://story-of-magic.forumpolish.com https://story-of-magic.forumpolish.com https://story-of-magic.forumpolish.com https://story-of-magic.forumpolish.com
Powrót do góry Go down
Sponsored content
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Powrót do góry Go down
Skocz do: