Przynależność : Kadra forum
Story of Magic Administrator | Tworzenie postaci Tworzenie statystyk karty postaci na Story of Magic składa się z kilku kroków. Pierwszym jest rozdysponowanie punktów atrybutów, kolejnym rozdzielanie punktów umiejętności. W przypadku magików ostatnim krokiem będzie określenie kategorii magii wiodącej, w przypadku fae wybranie magii wiodącej. Posiadając taką kartę oraz kartę postaci, należy poczekać na akceptację. Po niej, na podstawie klasy i karty, otrzymacie dodatkowe punkty doświadczenia na początek, które pozwolą rozwinąć postać tak jak to sobie wyobrażacie, z kilkoma obostrzeniami. Rozdysponowanie punktów atrybutówKażda postać posiada następujące atrybuty: Siła - dotyczy tego jak silna jest postać fizycznie. Zręczność - jak zręczna jest postać, a zatem jak gibkie i sprawne jest jej ciało. Wytrzymałość - jak wytrzymała jest postać. Tyczy się to zarówno wytrzymałości fizycznej, jak i psychicznej. Charyzma - atrybut ten dotyczy większości zachowań społecznych - jak skutecznie potrafi przemawiać do innych, jak na nich wpływa Percepcja - dotyczy zdolności poznawczych postaci - jak dobrze orientuje się ona w otaczającym ją świecie itp. Inteligencja - dotyczy zdolności intelektualnych postaci, takich jak szybkość uczenia się czy ogólna błyskotliwość.
Każda postać rozpoczyna, przed rozdaniem punktów, z jednym punktem w każdym z atrybutów. Następnie, należy rozdysponować 7 punktów według własnego uznania, biorąc poprawkę na charakter postaci. Wykorzystując te punkty można maksymalnie uzyskać 3 poziom atrybutu. Rozdysponowanie punktów umiejętnościNastępnym krokiem jest określenie poziomu umiejętności postaci. W przeciwieństwie do atrybutów, wszystkie umiejętności zaczynają na zerowym poziomie. Na tym etapie, bez wydawania punktów wolnych, można wykupić 3 poziom umiejętności. Do rozdania jest 15 punktów. Dokładny opis umiejętności, z korespondującym atrybutem, znajdziecie tutaj. W tym temacie znajdziecie też informacje dotyczące posługiwania się językami obcymi.Pozostałe elementy karty statystyk MagicyPotencjał magiczny Wszyscy magowie startują z potencjałem na pierwszym poziomie. Podniesienie potencjału może nastąpić przy wykorzystaniu punktów doświadczenia.
Rodzaje magii Rodzaje magii szerzej zostały opisane tutaj. Każdy z magików ma dostępne następujące rodzaje: fizyczną, mentalną, iluzji, natury, uzdrawiania, wiedzy oraz bitewną. Zarówno Guślarze jak i studenci i absolwenci Brakebills mają jakąś swoją magię wiodącą, w ramach której przy tworzeniu postaci dostają jeden punkt. Ważnym jest jednak to, że absolwenci i studenci Brakebills nie znają kategorii magii bitewnej - jest ona zakazana na Uniwersytecie i mogą tę wiedzę posiąść jedynie fabularnie, w trakcie rozgrywki. Inaczej ma się kwestia guślarzy - ci magicy byli zawsze zdani na siebie, w związku z powyższym, uczyli się korzystać z magii bitewnej. Sekty zawsze umożliwiały naukę magii bojowej i nic się w tym zakresie nie zmieniło. Żaden Magik nie może mieć rodzaju magicznego na wyższym poziomie niż jego potencjał magiczny + 1. Oznacza to, że mając potencjał magiczny na 1, kategorię najwyżej można mieć na 2.FaeZmiennokształtność Wszystkie fae rodzą się z umiejętnością zmieniania swojego kształtu w mniejszym, bądź większym stopniu. Żeby swobodnie funkcjonować wśród ludzi, fae powinien posiadać przynajmniej 2 kropki w magii transformacji. W innym wypadku może mieć problem ze skutecznym odwzorowaniem otaczającego go świata. Na start, fae ma 1 punkt w Zmiennokształtności.
Magia Fae Każdy fae jest ucieleśnieniem jedno z następujących rodzajów magii: bojowej, natury, fizycznej i uzdrawiania. Dodatkowo, w ramach tej magii, ma jedną, wąską dyscyplinę, podobnie do magików z Brakebills. Tworząc postać, należy określić rodzaj i dyscyplinę, których opisy znajdziesz tu. Fae mogą korzystać tylko z tego rodzaju magii. Na start, fae otrzymują 1 punkt w Magii Fae
Oprócz tego, fae na start mają 2 punkty wolne do rozdysponowania między te kategorie.WampirySamokontrola Od samokontroli zależy iloma kośćmi wampir rzuca, rzucając zaklęcie, oraz iloma kośćmi rzuca starając się opanować głód. Na start, wampir otrzymuje jeden punkt Samokontroli.
Zasoby krwi Zasoby krwi dotyczą tego, ile krwi obecnie ma wampir w swoim organizmie. Na etapie tworzenia karty postaci, określane są maksymalne zasoby krwi, czyli tyle, ile wampir jest w stanie utrzymać w sobie. Poziom maksymalnych zasobów krwi, wynosi wartość Samokontroli pomnożoną przez dwa.
Człowieczeństwo Człowieczeństwo decyduje o tym, jak wampir jest daleko od dawnego siebie. Poziom człowieczeństwa ustalany jest wstępnie na podstawie klasy danej postaci, co znajdziecie poniżej.Określenie klasy postaci Klasa postaci oznacza ni mniej ni więcej to, jak doświadczona jest postać, to znaczy ile ma lat (w przypadku guślarzy, fae czy wampirów) lub na jakim etapie edukacji znajduje się w Brakebills. Na naszym forum przewidujemy 5 stopni doświadczenia, które z mechanicznego punktu widzenia różnią się liczbą punktów doświadczenia do rozdania, zgodnie z tabelką wykupywania punktów doświadczenia. W tym miejscu, jak zostało wspomniane na początku, otrzymacie punkty doświadczenia, które możecie wydać na rozwój dyscyplin, potencjału magicznego, jak również atrybutów czy poziomu umiejętności. UWAGA: Magicy przy tworzeniu postaci nie mogą mieć potencjału większego niż 3. Wyższy poziom można uzyskać zdobywając PD w trakcie rozgrywki. Poniżej znajdziecie tabelkę wydawania punktów doświadczenia. Dokładne cenniki, z przeliczeniem kosztu poszczególnych poziomów znajdziecie tu. Rozpisano tam również cennik przeszczepów dla wampirów. Cennik► Nowa umiejętność - 3 punkty ► Poziom w umiejętności - 2 razy obecny poziom. Od czwartego poziomu, poziom wykupywany czyli kupując 4 kropkę i wyżej, płacimy 2 razy 4 i tak dalej. ► Poziom w Atrybutach - 5 razy obecny poziom. Od czwartego poziomu, poziom wykupywany czyli kupując 4 kropkę i wyżej, płacimy 2 razy 4 i tak dalej. ► Nowa Kategoria na pierwszym poziomie - 10 punktów ► Poziom w Kategorii wiodącej - 6 razy obecna liczba punktów. Od czwartego poziomu, poziom wykupywany czyli kupując 4 kropkę i wyżej, płacimy 2 razy 4 i tak dalej. ► Poziom w innych Kategoriach - 7 razy obecna liczba punktów. Od czwartego poziomu, poziom wykupywany czyli kupując 4 kropkę i wyżej, płacimy 2 razy 4 i tak dalej. ► Poziom w Potencjale - 8 razy obecny poziom. Od czwartego poziomu, poziom wykupywany czyli kupując 4 kropkę i wyżej, płacimy 2 razy 4 i tak dalej. ► Poziom w Człowieczeństwie - 6 razy obecny poziom. Od czwartego poziomu, poziom wykupywany czyli kupując 4 kropkę i wyżej, płacimy 2 razy 4 i tak dalej. ► Poziom w Samokontroli - 7 razy obecny poziom. Od czwartego poziomu, poziom wykupywany czyli kupując 4 kropkę i wyżej, płacimy 2 razy 4 i tak dalej. ► Poziom w Zmiennokształtności - 4 razy obecny poziom. Od czwartego poziomu, poziom wykupywany czyli kupując 4 kropkę i wyżej, płacimy 2 razy 4 i tak dalej. ► Poziom w Magii fae - 4 razy obecny poziom. Od czwartego poziomu, poziom wykupywany czyli kupując 4 kropkę i wyżej, płacimy 2 razy 4 i tak dalej. Brakebills Klasy Liczba punktów I (klasy 1-3) 20 punktów doświadczenia II (klasy 4-5) 30 punktów doświadczenia III (absolwent-35 lat) 60 punktów doświadczenia IV (36 lat- 55 lat) 70 punktów doświadczenia V (55 lat +) 80 punktów doświadczenia Guślarze Klasy Liczba punktów I (wiek 21-24 lata) 20 punktów doświadczenia II (wiek 25-35 lat) 30 punktów doświadczenia III (wiek 36- 45 lat) 60 punktów doświadczenia IV (46 lat- 59 lat) 70 punktów doświadczenia V (60 lat +) 80 punktów doświadczenia Wampiry Klasy Liczba punktów I (do pierwszego miesiąca od przemiany) 20 punktów doświadczenia, 7 poziom człowieczeństwa II (od 2 miesiąca od przemiany do 50 lat) 30 punktów doświadczenia, 6 poziom człowieczeństwa III (wiek 51 -150 lat od przemiany) 60 punktów doświadczenia, 5 poziom człowieczeństwa IV (wiek 151 - 300 lat od przemiany ) 70 punktów doświadczenia, 4 poziom człowieczeństwa V (wiek 301 - 450 od przemiany) 80 punktów doświadczenia, 3 poziom człowieczeństwa Fae Klasy Liczba punktów I (do 100 lat) 20 punktów doświadczenia II (101-200 lat) 30 punktów doświadczenia III (201-300 lat) 60 punktów doświadczenia IV (301-400 lat) 70 punktów doświadczenia V (401-500 lat) 80 punktów doświadczenia Rangi - WymaganiaCzęść rang na forum jest dostępna tylko po spełnieniu konkretnych warunków. Poniżej możecie znaleźć dokładny spis tych rang.
BRAKEBILLS Nauczyciele - przynajmniej trzy kropki w rodzaju magii, którego kandydat chce nauczać.
ZAŁOGA OBIEŻYŚWIATA Medyk - magia uzdrawiania na co najmniej 3 kropki. Zwiadowcy - muszą posiadać możliwość lotu (zmiennokształtność na 3 kropki lub odpowiedni prawdziwy kształt/przeszczep) Płatnik, Sekretarz kapitana - musi być wróżką Kwatermistrz, Bosman, Cook - jeśli jest wampirem, musi znać język fae na 3 poziomie Sternik, Mechanicy - jeśli jest wampirem, musi znać język fae na 2 poziomie
HORDA Czempioni, Skarbnik - język fae na 3 poziomie Naukowcy, Przyboczni czempionów - język fae na 2 poziomie- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - |